Lencana Facebook

14 Dis 2009

Nafsuku Pada Cinta

Hati terlalu inginkan cinta

Kerana aliran basuhannya yang mendamaikan...



Begitukah sarat cinta sang bidadari syurga

Yang menanti dengan penuh rela

Malah memarahi cinta dunia dan seisinya

Kerana tidak pandai menghargai cinta...



Bukan darjatku bercakap soal cinta bidadari

Kerana tempatnya dikamar-kamar berseri

Sedang aku hanya kotoran tiada erti

Ingin berangan memegang selimut syurgawi..



Oh jiwa Oh Cinta..

Izinkan aku memujukmu oh jiwa, oh cinta

tidak akan luput hebat cinta itu jika tautan Ilahi menjadi akar

Hingga kematian menjadi nikmat cinta puncak teragung

Ingin sekali kurasai kenikmatan yang hebat pada kematian

Hingga asyik dibuai janji-janji keindahan....



Ya Lathif Ya Rahim

Aku beriman pada keresahan titisan keringat tubuh badanku

Yang takut pada gementar cinta kematian

Walaupun sedar cinta cinta di sekelilingku

Gagal ku pimpin kearah tekad cintaku

Berikan aku peluang sekali lagi dan sekali lagi

Untuk ku resapi dan ku teladani hingga akhir nanti...



Ya Ilahi

Ku rayu padaMU

Aku ingin menjadi ahli-ahli pecintaMU

Agar aku mencintai kejahilanku dan kebodohanku

Kelak aku tidak riak dan bongkak dengan dunia

Dan sentiasa hebat bernafsu memenuhi kekosongan cinta itu...



Ya Allah

Sesungguhnya kuyakini hamparan medan cinta hari ini

Menjadi semangat cinta ke syurga

Aku saban hari bercinta dengan ujian manusia

Semakin hari membuatkan aku semakin tenggelam dengan cinta Esa...



Ini sajalah yang kupunyai ya Rabbi

Untaian tasbih, tahmid dan takbir

Yang menjadi gelungan pendinding hati yang sarat dengan cinta

Reranting pepohon doa dan harapan setiap sujud padaMU

Yang entah apalah sempurnanya

Tidak sanggup ku bayangi entah apalah penilaianMu pada hina diriku...



Ya Tuhan

Ku tunggu saat itu

Tika mendapat cinta nakhoda

Yang menjadi lautan kocakan cinta terindah...



Izinkan aku mengecapi detik itu Ya Allah

Walaupun matiku tika itu dihujung rahim cinta

Yang akan ku salut dengan cinta menyembahMU...



Rendahkan lah hati ini Ya Ilahi

Penuhilah cinta hati dengan keimanan

Segenap urat nadi percaya Engkau Maha Mendengar

Rintihan hati pada cintaMU..

Cinta Abadi untukku....


~*memacu tarbiyah cinta syurgawi*~

Tiada ulasan: